ERR Rejects Ukrainian News Offer ({{commentsTotal}})

News
News

Estonian Public Broadcasting has rejected an offer from a Ukrainian TV channel to broadcast its news on ETV, preferring to use clips from the channel as part of its own news broadcasts.

TV5, which belongs to Ukrainian President Petro Poroshenko, offered a number of foreign TV stations the opportunity to broadcast its own news shows, in fear of Russian TV channels painting a one-sided picture of the conflict in Ukraine.

ERR's board debated the offer on Monday, and decided to use Russian-language clips and interviews from Poroshenko's channel instead of full on news shows.

“We do not doubt TV5's autonomy, but it is not in line with journalistic independence to show one nation's news programs without explanations or comments from the other party,” ERR board member Ainar Ruussaar said.

The Lithuanian public broadcasting company has accepted the offer.



{{c.alias}}
{{c.createdMoment}}
{{c.body}}
{{cc.alias}}
{{cc.createdMoment}}
+{{cc.replyToName}} {{cc.body}}
No comments yet.
Logged in as {{user.alias}}. Log out
Login failed

Register user/reset password

Name needs to be fewer than 32 characters long
Comment needs to be fewer than 600 characters long
{{comment.captcha.word.answer}}

news.err.ee

Opinion
Independence Day: Estonia’s way into the future isn’t a race

There is a lack of connection between the Estonian state, and the people who live here. While it expects a lot of the state, Estonian society doesn’t seem ready to contribute, writes Viktor Trasberg.

Lotman: Security academy would be crucial Estonian identity point in Narva

In an opinion piece published by Eesti Päevaleht, Tallinn University professor Mihhail Lotman found it important to overcome the mental barrier separating Ida-Viru County from the rest of Estonia.

About us

Staff & contacts | Comments rules

Would you like to contribute an article, a feature, or an opinion piece?

Let us know: news@err.ee