ERR Rejects Ukrainian News Offer (3)

A screenshot from a TV5 report on events in eastern Ukraine (TV5 Ukraine)
7/15/2014 11:40 AM
Category: Main news

Estonian Public Broadcasting has rejected an offer from a Ukrainian TV channel to broadcast its news on ETV, preferring to use clips from the channel as part of its own news broadcasts.

TV5, which belongs to Ukrainian President Petro Poroshenko, offered a number of foreign TV stations the opportunity to broadcast its own news shows, in fear of Russian TV channels painting a one-sided picture of the conflict in Ukraine.

ERR's board debated the offer on Monday, and decided to use Russian-language clips and interviews from Poroshenko's channel instead of full on news shows.

“We do not doubt TV5's autonomy, but it is not in line with journalistic independence to show one nation's news programs without explanations or comments from the other party,” ERR board member Ainar Ruussaar said.

The Lithuanian public broadcasting company has accepted the offer.


The name field cannot be empty
No more than 50 characters
Comment field cannot be empty
No more than 50 characters
Comment field cannot be empty
No more than 1024 characters
{{error}}

Message forwarded to the editor

This Ip-address has limited access

See also

There are no comments yet. Be the first!

Reply to comment

+{{childComment.ReplyToName}}:
Reply to comment
Reply

Laadi juurde ({{take2}})
The name field cannot be empty
No more than 50 characters
Comment field cannot be empty
No more than 1024 characters
{{error}}
Add new comment