Daily: China's state-owned newspaper criticizes Baltic states ({{commentsTotal}})

Hong Kong Way. Aug. 23, 2019.
Hong Kong Way. Aug. 23, 2019. Source: Reuters/Scanpix

Wen Wei Po, a state-owned Hong Kong-based Chinese language newspaper, published an article mocking the independence of the three Baltic states, daily newspaper Postimees reported.

The article also stated that instead of anticipated success, the countries were left in squalor and the standard of living today is even lower than during the Soviet period,

According to the Chinese daily, Estonia, Latvia, and Lithuania have corrupt politicians, ridiculous wages as well as inter-ethnic conflicts.

The article was published on August 24 a day after protesters in Hong Kong organized a human chain inspired by the Baltic Way, a peaceful political demonstration that occurred in the Baltic states on Aug. 23, 1989.

The article also touches upon what it believes the Baltic Way actually was and where it has taken Estonia, Latvia and Lithuania over the period of time following it, highlighting various problems.

Wen Wei Po is a fully pro-Beijing newspaper, which has recently stood out for publishing personal information concerning Julie Eadeh, consul general of the United States' consulate in Hong Kong.

In response to a series of articles on Chinese influence published by daily newspaper Postimees this week, the Chinese embassy in Tallinn said that the role of journalists should be promoting the relations between two countries, not twisting the truth.

--

 Download the ERR News app for Android and iOS now and never miss an update!

Editor: Helen Wright



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: